Методика виявлення пілотів авіакомпаній, схильних до суїциду

опубліковано 13 трав. 2016 р., 03:41 Вадим Разумов   [ оновлено 12 лют. 2018 р., 03:03 користувачем Air psychologist L.W.Pidchybii ]
Subject: Detecting Suicidally Inclined Airline Pilots
Situation: ICAO has registered three cases of pilots who committed suicides along with their planes, crew and passengers. ICAO administration circulars do not include any directions on how to detect suicidally inclined airline pilots. Passengers and national agencies have doubts about the ICAO administrators handing the situation. Direct and collateral damages amount to millions of US dollars. Purpose: Find a way to detect suicidally inclined pilots
Hypothesis: People who are in a pre-suicidal condition show a range of verbal and non-verbal signs that can be used to prevent the situation. Research methods: Based on general regularities of human behavior. Problem solution: Gradation of human emotional expressions provides a way to assess if pilots are psychologically healthy, namely their psychological aspect, whether they will still have a potential to live after certain psycho-traumatic circumstances in their life. Emotion is a set of prominent features shown by people when they face life while expression is a way of expressing emotions. Such expressions change from the highest to the lowest and include the following emotions (descending from life to death): 4.0  enthusiasm, 3.5  joy, 3.0  conservatism, 2.5  boredom, 2.0  antagonism, 1.5  anger, 1.1  hidden hostility, 1.0  fear, 0.5  grief, redemption 0.375, 0.05 apathy, 0.0 death. A random numerical value is assigned to each level of gradation. Gradation has many aspects. If we use it, we can foresee human behavior. Therefore, behavior of people who have the emotional expressions 0.05 and 0.375 can be described according to the research subject.
Apathy 0.05. Means a complete departure from opposite reality, lack of own reality, delay of communication. Apathy is pushing aside love, life, hopes, dreams and absolute pessimism. In their apathy, people are close to feeling that they own nothing and think that others also should not have anything. Such people let any property be damaged and wasted. They harm themselves too, in one way or another. Drug addicts, alcoholics, gambling-addicted people are in apathy. People in apathy are usually ill. A certain communication factor is at every emotion level. When people are apathic, they do not communicate at all. Some social or learned sample of behavior communicates instead of them. It seems that such people are somewhere else. So, such communication sometimes is strange, to say the least. Such people do incorrect things at the wrong time.  Redemption 0.375. People who have emotional expression of redemption apologize, try to atone some harm, even imaginary one. Such people may flatter, grovel to get sympathy or help. In the worst case, this is a blind self-sacrifice and suicidal martyrs. The lower emotional expression a person has, the less such person can make friends and the more is apt to be dependable. One of the special ways to test: people with high emotional expression always answer any simple question quickly and straightforwardly. If you ask such people about some place, time, news or weather, they will not think more than three seconds and will not give evasive replies because they are present in the surrounding reality. If you ask such people whether they washed their socks today or why they have a birthmark on their nose, they will also answer quickly and straightforwardly because they do not have complexes. But if people only pretend to be in high emotional expression like everybody else, such questions will present a problem for them: they will try to avoid answering and tell embarrassed jokes.
    Diagnostics of real psychological condition of pilots using gradation of emotional expressions is performed by personal observation, by video surveillance materials, by analyzing investigation protocols, etc. If it is determined that the pilot's emotional expression is too low, this should be enough reason to pay attention to his or her psychological health, circumstances of personal feelings, behavior, quality of performing flights, etc. The above way of detecting suicidally inclined pilots can be implemented in the computer application. 
    Leonid Pidchybii, aviation psychologist. http://www.viphelp.pp.ua/


Тема:
виявлення пілотів авіакомпаній, схильних до суїциду
Ситуація: ІКАО зафіксовано три випадки суїцидів пілотів разом з літаками, екіпажем і пасажирами. Циркуляри від керівництва ІКАО щодо CRM не містять вказівок, як виявляти схильних до суіциду пілотів авіакомпаній. Пасажири, національні агенції сумніваються в спроможності керівників ІКАО оволодіти ситуацією. Прямі й опосередковані збитки становлять мільйони доларів США
Мета: знайти спосіб виявлення суіцидальних нахилів у пілотів
Гіпотеза: людина в передсуїцидальному стані виявляє низку вербальних і невербальних ознак, що можуть бути використані для запобігання ситуації
Методи досліджень: засновані на загальних закономірностях поведінки людини
Вирішення проблеми: спосіб оцінити психологічне здоров'я пілота, саме психологічний його аспект, чи залишився в нього потенціал до виживання після низки психотравмуючих обставин його життя, дає можливість градація емоційних проявів людини. Емоція — це набір характерних особливостей, які виявляє людина, коли стикаться з життям, а прояв — це способи вираження емоцій. Ці прояви змінюються від найвищого до найнижчого й включають у себе такі емоції (за мірою того, як ми рухаємося, вниз від життя до смерті): 4.0  ентузіазм, 3.5  радість, 3.0  консерватизм, 2.5  нудьга, 2.0  антагонізм, 1.5  гнів, 1.1  прихована ворожість, 1.0  страх, 0.5  горе, спокута 0.375, 0.05 апатія, 0.0 смерть. Кожному рівню градації присвоєно довільне числове значення. Градація має багато аспектів. Якщо користуватися нею, можна передбачити поведінку людини. Тому можна описати поведінку людини, що перебуває в емоційних проявах 0.05 і 0.375 відповідно до теми дослідження.
    Апатія 0.05. Означає повний відхід від протилежної реальності, відсутність своєї реальності, затримка спілкування. Апатія -— це відстороння від любові, життя, надій, мрій та абсолютний песимізм. В апатії людина близька до відчуття, що вона нічим не володіє й думає, що інші теж нічого не повинні мати. Вона дозволяє будь-якій власності руйнуватися та псуватися. Себе вона теж руйнує в той чи інший спосіб. Наркомани, алкоголіки, хронічні гравці — це люди в апатії. Люди в апатіі зазвичай досить хворі. На рівні кожної емоції є певний чинник  комунікації. В апатіі людина насправді взагалі не спілкується. Спілкується який-небудь соціальний або завчений зразок поведінки. Здається, що сама людина не присутня. Отже, її спілкування іноді, м'яко кажучи, дивне. Вона робить неправильні речі в неправильний час. 
    Спокута 0.375. Людина в емоційному прояві спокути вибачається, намагається спокутувати якусь шкоду, навіть вигадану. Вона може лестити, принижувати свою гідність, щоб домогтися співчуття чи допомоги. У гіршому випадку це сліпа самопожертва й мученики-самогубці.
    Чим нижче емоційний прояв людини, тим менше людина вміє дружити й тим більше схильна залежати. Ось один із спеціальних способів тестування: людина в високому емоційному прояві завжди швидко й прямо відповідає на будь-яке просте питання. Якщо її запитати про якесь місце, час, новину або погоду, вона не буде роздумувати більше трьох секунд, і не ухилиться від відповіді тому, що присутня в навколишній реальності. Якщо її запитати, чи прала вона сьогодні шкарпетки, або звідки в неї на носі родимка, вона також відповість швидко й прямо, адже не комплексує. Якщо ж людина лише вдає, що вона як і всі у високому емоційному прояві, то такі питання викликають у неї проблеми: вона уникає відповіді або ніяково жартує.
    Діагностику реального психологічного стану пілота з використанням градації емоційних проявів виконують методом особистого спостереження, за матеріалами відеоконтролю, аналізом протоколів розслідувань тощо. Якщо встановлено, що емоційний прояв пілота надто низький — це є приводом звернути пильну увагу на його психологічне здоров'я, обставини особистих переживань, поведінку, якість виконання польотів тощо. Такий спосіб виявлення суїцидальних нахилів у пілотів можна перевести в компьютерну програму. 
    Леонід Підчибій, авіаційний психолог. http://www.viphelp.pp.ua/







Всі хвороби від нервів 
і лише венеричні від кохання
-поширене прислів'я
    Часто після драматичних інцидентів пілоти авіакомпаній, щоб зняти стрес, викурюють пачки сигарет, випивють літри алкоголю в компанії колег, проте краще від цього їм не стає: 


Проблеми роботи з негативним професійним досвідом
http://aeroabc.blogspot.com/2013/01/blog-post_2.html
    А якщо до цього додати невдалий шлюб, втрати рідних та близьких, конфлікти й особисті переживання, то льотчик гарантовано рано перестає літати через суто психологічні інциденти минулого, які псують його здоров'я в теперішньому. Ось і виходить, що авіакомпанії вкладають мільйони в підготовку своїх пілотів, проте не вкладають нічого в конкретні психотерапевтичні дії з продовження їхнього льотного довголіття. 
Конкретні дії з продовження льотного довголіття
http://aeroabc.blogspot.com/2016/03/blog-post_24.html#more
    І льотчики змушені шукати допомоги десь на стороні. Тут типовим вважається приклад другого пілота літака німецької компанії Germanwings Андреас Любіца, який розбився у французьких Альпах. Циркуляри ІКАО що до CRM не містять вказівок, як виявляти схильних до суіциду пілотів авіакомпаній. Авіакомпанії, в свою чергу, економлять на посаді штатного авіаційного психолога.     А розплачуються за все це власними життями пасажири й страхові компанії!
    Проте зарадити ситуації можна маючи елементарні знання про мотиви поведінки людини. То чи є якийсь спосіб оцінити психологічне здоров'я пілота, саме психологічний аспект, чи залишився в ньоьго потенціал до виживання після низки психотравмуючих обставин його життя? 
    І такий спосіб є!
    Це Шкала емоційних тонів, що показує емоційні тони людини. Ці тони змінюються від найвищого до найнижчого й включають у себе (за мірою того, як ми рухаємося, вниз від життя до смерті):
4.0  ентузіазм 
3.5  радість 
3.0  консерватизм 
2.5  нудьга 
2.0  антагонізм 
1.5  гнів 
1.1  прихована ворожість 
1.0  страх 
0.5  горе 
0.1  апатія 
    Кожному рівню на шкалі присвоєно довільне числове значення. Шкала тонів має багато аспектів. Якщо користуватися нею, можна передбачити поведінку не лише однієї людини, а й великих груп людей.
    Тут треба розуміти, що означає в людини кожна з цих емоцій:
4.0  ентузіазм. 
Обмінюється поглядами з іншими для того, щоб розширити свої уявлення. Може змінити свою точку зору. 
3.5  радість. 
Здатен зрозуміти й оцінити погляди інших людей і змінити свою точку зору. Може дійти згоди з іншими. 
3.0  консерватизм. 
Усвідомлює, що існує можливість іншої точки зору. Консервативне збереження згоди. 
2.5  нудьга. 
Відмовляється з'єднати свою реальність з будь-якою іншою. Байдужий до конфліктів навколишнього світу. Занадто байдужий для того, щоб погоджуватися або не погоджуватися. 
2.0  антагонізм. 
Піддає сумніву слова інших. Захищає свою реальність. Намагається зруйнувати точку зору інших. Не приходить до згоди.
1.5  гнів. 
Руйнування протилежної реальності. "Ти не правий". Не приходить до згоди з іншими. 
1.1  прихована ворожість. 
Сумнівається у своїй власній реальності. Не почувається в безпеці. Сумнівається в реальності інших. 
0.5  горе. 
Сором'язливість, неспокій, сильний сумнів у власній точці зору. Інші легко можуть нав'язати йому свої погляди. 
0.1  апатія. 
Повний відхід від протилежної реальності. Відсутність своєї реальності. Затримка спілкування.   
     Потенціал виживання оцінюють відповідно до такого даного:
Кожен, хто перебуває вище рівня 2.0, прагне до виживання.
Кожен, хто перебуває на рівні 2.0 і нижче, на шляху до самознищення. 
    Зрозуміло, що побачити льотчика, що плаче й сідає за штурвал літака нереально — його не допустять навіть на передполітний брифінг. Чоловікам, на відміну від жінок, властиво приховувати власні емоції за маскою «все гаразд»!
    А все з тієї причини, що в людей яскраво проявляються два емоційних тони: -хронічний;
-соціальний. 
    Соціальний тон безпосередньо залежить від освіти та виховання. Це те, якою людину навчили бути, її звична роль. 
    Хронічний тон - це хронічний стан, в якому перебуває людина. Хронічне перебування в низькому емоційному тоні завжди є наслідком психологічного насильства, і супроводжується хворобами й проблемами.  
    Тому людина в низькому емоційному тоні стає психотиком.
    Психотик: людина, в якої значною мірою відсутній контакт з оточенням, що існує в теперішньому часі, і яка не здійснює розрахунків щодо майбутнього. Цей стан може бути гострим, коли людина стає психотиком щоразу всього на кілька хвилин і лише іноді за певних обставин (наприклад, коли в неї бувають напади гніву чи апатії), або ж це може бути хронічний стан (тобто такий, у якому людина ніколи не співвідносить свої дії з теперішнім і майбутнім). Коли шкода, якої психотик завдає іншим людям, стає дуже помітною, таку людину вважають небезпечною й ізолюють від суспільства. Психотик, шкідливість дій якого не так очевидна, завдає не менше шкоди своєму оточенню і є психотиком не меншою мірою.
    Діагностику реального психологічного стану пілота з використанням Шкали емоційних тонів виконують методом особистого спостереження, за матеріалами відеоконтролю, аналізом протоколів розслідувань тощо. 
    Встановлюють соціальний і хронічний тон людини. Якщо встановлений хронічний емоційний тон пілота надто низький — це є приводом звернути пильну увагу на його психологічне здоров'я, обставини особистих переживань, поведінку, якість виконання польотів тощо. 
    У цьому коротко описаному матеріалі подаються основні засади виявлення схильних до суіциду пілотів авіакомпаній методом спостереження, наводиться методологія оцінки поведінки, подаються точні критерії для правильної оцінки отриманих даних. 
    Описана методика придатна для застосування авіаційними психологами як в авіакомпаніях великих і малих, авіашколах тощо, так і індивідуально, пройшовши систематизоване навчання й тренінги.